Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2020. augusztus 1., szombat

Kifli, ahogyan anyósom készítette

Nagy családi kedveltsége miatt időszerűvé vált, hogy ezt a receptet is könnyen elérhetővé tegyem.
Sós kiflit az én családomban a nagymamám készített a nagy szőlőszüretekre, almaszedésekre. Nagyon szerettem a nagymamám főztjét, de érdekes, hogy a kelt kiflije nem tartozott a kedvenceim közé. 
Aztán megismertem anyósom kiflijét, ami tökéletesen illeszkedett az ízlésemhez. 
Egyszercsak elérkezett az idő, s már én sütöttem kiflit a nagyszüretre, anyósom receptje alapján, dupla adagból. 
 Már nincs szüret 😢, de kiflit azért időnként készítek. Abban az esetben biztosan, ha töltött paprikát főzök, ugyanis a kísérője - mondhatom most már, hogy hagyományosan - anyósom kiflije. 

Kifli


Hozzávalók:
35 dkg liszt sima liszt BL-55
35 dkg rétes liszt BFF-55
3.5-4 dl tej
2 dkg élesztő
1 kávéskanál cukor
15 dkg olvasztott Rama margarin a tésztába

5 dkg olvasztott margarin a tészta kenéséhez
1 tojás a kiflik lekenéséhez
10-15 dkg reszelt sajt a kiflik tetejére

Elkészítése (eredeti recept):
Az élesztőt 1 kávéskanál cukorral annyi tejben kell felfuttatni, amennyi ellepi. A margarint fel kell olvasztani. A hozzávalókat (élesztős tej, langyos tej, lisztek, olvasztott margarin, só) össze kell gyúrni, majd szépen, langyos helyen megkeleszteni. 
Miután megkelt, 4 részre osztjuk a tésztát, majd lisztezett gyúrólapon a bucikat egyenként kerek alakúra (25 cm átmérőjű) kinyújtjuk. Felvágjuk 8 részre, majd olvasztott margarinnal bekenjük a körcikkeket. Ezután egyenként feltekerjük a darabkákat, kívülről befelé haladva. Sütőpapírral kibélelt tepsire rárakjuk, majd mindegyiket megkenjük a felvert tojással, megszórjuk a reszelt sajttal. 
Anyósom durvára őrölt sót és köménymagot tett a kiflikre, de nálunk a család jobban szereti, ha sajttal készítem. De bátran variálom ezzel a sós-köményes vagy szezámmagos szórással is. Így változatosabb finomság készülhet.

Buci

Nyújtás

Felosztás cikkekre

Sütés előtt

Ahogyan én készítem:
A kenyérsütő üstjébe beleteszem a meglangyosított 3,5 dl tejet. Beleteszem a 15 dkg olvasztott margarint, az 1 kávéskanál cukrot és a sót. Erre teszem rá a liszteket, végül a tetejére rámorzsolom a 2 dkg élesztőt. Kenyérsütőgépben kelesztő programmal megdagasztom, kelesztem a tésztát. (A dagasztás elején gyakran nézek rá a tésztára, ellenőrzöm, hogy az állaga megfelelően rugalmas legyen. Ha szükséges, pici tejet teszek hozzá.)
Innentől már a fentebb leírt módon folytatom a kifli készítését. Nekem két tepsi kell a 32 db kifli sütéséhez.
Hőlégkeveréssel, a középső polcon, 150-160oC-on sütöm a sütő középső polcán. Körülbelül 25-30 perc alatt sül meg egy tepsi kifli az én sütőmben.

Sült kifi

Jó étvágyat a kiflihez!

 

 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése