Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2021. január 18., hétfő

A magyar kultúra napja - 2021 - digitális játék Rákóczi köré építve

 Nem tudtam nem engedni a csábításnak, foglyul ejtett a Genially

Így ennek az alkalmazásnak a segítségével készítettem el az idei digitális (oktató) játékomat a magyar kultúra napjára.


A feladatok II. Rákóczi Ferenc köré épülnek. 2 éve, 2019-ben az egész év Rákócziról szólt, akkor tervezgettem egy könyvtári foglalkozást, de időhiány miatt nem készült el minden feladat. Ezeket kívántam most hasznosítani.

A Genially alkalmazást választottam, mert sokoldalúsága miatt alkalmas szabadulószoba-szerű feladatsor megalkotására. Ráadásul lelkes scriptkészítők újabbnál újabb feladattípusokat alkotnak, melynek kódjait közkinccsé is teszik. Így számtalan lehetőség közül választhattam ki munkámhoz a megfelelőeket.

Ezeket a kiterjesztéseket választottam:

  • kódbeírás
  • feladat beágyazása más oldalról - LearningApps (párosító, szókereső)
  • lapozható könyv
  • párosító
  • memória
  • dobozba illesztés
  • körrejtvény
  • puzzle
  • jelölő négyzet
  • nagyítás
  • megjelenítés

 

Természetesen kihasználtam a Genially alkalmazás számtalan lehetőségét is:

  • interaktív elemek
  • microsite oldalmagjelenítés
  • stb.

Alapvetően a meglévő feladatokhoz választottam megoldást, sok esetben azonban az eredeti munkámat lényegesen át kellett alakítanom a megfelelő élmény érdekében. Sőt, tesztelés során derült ki, hogy ami csodásan működik laptopon, az tableten nem. Így le kellett cserélnem a memóriát (ezt nagyon nehezen emésztettem meg) és a puzzle lehetőségét.
A körrejtvény is megérett a cserére, ugyanis a működése meglehetősen idegesítő. (Ha valaha készítek még Geniallyval anyagot, akkor ezt a típust biztosan hanyagolom.)


A játék kerettörténete:
Fiatalok a magyar kultúra napja alkalmából feladatokat oldanak meg az iskola könyvtárában. Külső játékosként csatlakozni lehet hozzájuk, azaz a feladatokat segítségképpen mi oldhatjuk meg. Az első feladat helyes megfejtése után csörög a könyvtárban tartózkodó egyik gyerek telefonja. II. Rákóczi Ferenc kér segítséget...
A folytatást nem árulom el.




Különböző kihívásokat kell teljesíteni, melyek során kulcsokat gyűjthetnek össze a játékosok. A kulcsok begyűjtése után sincs vége a játéknak, mert szegény Rákóczinak újabb segítséget kell nyújtani.

A játék végén névre szóló oklevelet állíthatnak ki maguknak a játékosok.


Feladatok:
  • általános kérdések a Himnusszal kapcsolatban
  • töredékek II. Rákóczi Ferenc életéből
  • kifejezések a korból
  • az első magyar időszaki kiadvány (Mercurius Hungaricus)
  • hungarikumok (tárogató!)
  • Rákóczi széke
 
 
 

A  Geniallyval készített anyag minden feladata, eleme saját ötlet.

Részletes forrásjegyzék: itt megnézhető 

Jó szórakozást kívánok a kipróbálásához!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése