Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2023. május 1., hétfő

Egy mese, amit ChatGPT írt, és egy másik mese, amit ajándékba kaptam

Kétség sem fér hozzá, hogy a kevés szabadidőm egy részét szívesen töltöm a ChatGPT próbálgatásával, tesztelésével. Már többször is sikerült hatékony segítséget kapnom "tőle" a munkámhoz, illetve az ötleteim kidolgozásához. 😄

Március végén arra gondoltam, hogy íratok vele egy saját könyvtári mesét a kedvenc állatommal.

Zsiráf és kislány a könyvtárban
DALL-E-vel generált kép

És hogy mennyire nem eredeti az ötletem, bizonyítja, hogy rengeteg cikk született arról, hogy "Ellepték az Amazont a ChatGPT-vel írt könyvek".

Ki is adtam az utasítást ChatGPT-nek: 

"Írj egy mesét: szerepeljen benne egy zsiráf, egy kislány, könyvek, olvasás. A történet egy iskolai könyvtárban játszódjon."

ChatGPT néhány pillanat alatt a képen látható mesét hozta össze nekem. Na jó, egy icipicit belenyúltam! (A mese a képre kattintva letölthető!)

Mese ChatGPT-vel


Nektek hogy tetszik?


A meséről már majdnem meg is feledkeztem, amikor eljött április 14., a könyvtárosok világnapja. Három nagyon édes, gyakori könyvtárlátogató, 4. osztályos kislány jött be a könyvtárba, és nyújtott át nekem egy-egy ajándékot, "Boldog könyvtárosok világnapját!" felkiáltással.




Nagyon-nagyon meghatódtam!
Bármennyire is kicsiny a könyvtárostanár társadalmi megbecsültsége, azért vannak pillanatok, amik rácáfolnak erre a tényre. Amikor ilyen elismerést kapok, akkor megnyugszom, hogy jó helyen vagyok, és még érdemes folytatnom a munkát! 😍

Az ajándék egy mese, egy vers és egy könyvet formázó dobozka, apró édességgel a belsejében. És amikor elolvastam a mesét, esett le, hogy két nappal korábban miért is kérdezték meg a lányok, hogy melyik állat a kedvencem? (Gyanakvás nélkül rávágtam, hogy a zsiráf.  Nem firtattam a kérdés lényegét, mert a gyerekek gyakran játszanak olyat, hogy kérdeznek tőlem valamit...)

Megvallom, a könnyeimmel küszködtem, amikor hangosan elolvastam a mesét, ami egy zsiráf könyvtárosról szól. 😇

Czumbil Aletta 4. osztályos tanuló meséje
A mese a képre kattintva letölthető!

A lányok pár nappal korábban egy olvasási versenyen vettek részt, ahol Bosnyák Viktória Tündérboszorkány című művét kellett feldolgozniuk. Libra, a könyvtündér megjelenítése nyilvánvalóan innen ered.

Ehhez a meséhez is készítettem DALL-E-vel egy illusztrációt. 


Amúgy eddig nem tudtam, hogy miért a zsiráf a kedvenc állatom, de most, hogy látom, hogy milyen cuki könyvtáros lenne, már tudom!


Források:

Czumbil Aletta 4. osztályos tanuló meséje

Nagy Nikoletta: Ellepték az Amazont a ChatGPT-vel írt könyvek. In: Telex. Budapest, Van Másik Zrt, 2023. február 22. URL: https://telex.hu/tech/2023/02/22/chatgpt-szerzo-konyvek-amazon-mesterseges-intelligencia [Letöltve: 2023.05.01.]

Alkalmazások:

ChatGPT és DALL-E

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése