Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2014. június 20., péntek

Vetélkedő nyári táborba I.

Magyar népmesék

Idén két vetélkedőt állítottam össze iskolánk bejárós táborába. Az egyik a magyar népmesék témakörében készült, a másik pedig az állatokról szólt.
A népmesés vetélkedőhöz ismételten a Magyarország, szeretlek! tévés műsort vettem alapul. Egy éve, tavasszal Gárdonyi Egri csillagok regényéből készült ilyen típusú vetélkedő, ami olyan sikeres lett, hogy az idei 6. osztályosok is végigjátszották. Sőt, a 7. osztályosoknak is összeállítottam egyet, Jókai Az arany ember című regényéből. Az alapot digitális táblára alkottam meg, a séma kisebb-nagyobb változtatásokkal szinte bármilyen témakörben alkalmazható. (A flipchartokat kérésre szívesen elküldöm. Ide kattints)

A népmesés feladatok:
1. Ki vagyok én? - körülírás
Szereplők, tárgyak, helyszínek körülírása. 2 perc áll rendelkezésre, annyi pontot kap a csapat, ahány szót kitalálnak a csapattagok.
2. Kirakó
Összekevert képrészletek alapján kell felismerni a mesét. Aki a leghamarabb reagál (pl. csenget), az válaszolhat.
3. Szóbeszéd
A csapat egyik tagja kap egy rövid szöveget, amit fel kell olvasnia egy másik csapattagnak. Közben egy harmadik játékos kint tartózkodik, hogy ezt ne hallja. Mikor visszatér, a második tag emlékezetből elmondja a szöveget. Végül a harmadik játékos is felidézi a hallottakat. Akkor kap a csapat pontot, ha elhangzik a történetből előre kiválasztott 5 szó.
4. Vetítő
A csapatok egy-egy filmrészlet (összesen három) megtekintése után válaszolnak a kapcsolódó kérdésre. Aki hamarabb reagál (pl. csenget), az válaszolhat.
5. Lista
Egy adott témakörhöz kapcsolódóan kell listát alkotni. Amelyik csapat a legtöbb elemből álló listát vállalja, az kap jogot a felsorolásra. Ha sikerül a vállalt mennyiségű listaelemet felsorolniuk, annyi pontot kapnak, amennyit vállaltak. Ha nem sikerül, a többi csapat kap ugyanannyi pontot.
6. Ketyegő
Mindhárom csapatból 3 tag felváltva leül a játékvezető köré, aki elindít egy "bombát" (odaadja a tőle balra ülő játékosnak), majd kérdéseket tesz fel. Aki passzol vagy rosszul felel, új kérdést kap. A bombát csak akkor adhatja tovább a játékos, ha jó a válasza. Minden jó válasz 1 pont. Amelyik csapatnál "felrobban" a bomba, nem kap pontot, helyette a másik két csapat szerzi meg felesben. A játékunkban 3 perc eltelte után robban a bomba.
7. Iskolapad
Három jellegzetes népmesei idézetet kell kitalálni úgy, hogy a legtöbb betű el van rejtve. A leggyorsabban reagáló csapat kap jogot a megoldás elmondására. Kevesebb pontért több betűt is felfedhetünk.
8. Ki nevet a végén?
Adatokat kell megtippelni. Amelyik csapat a valóshoz legközelebb álló tippet adja, az pörgethet a szerencsekeréken. A kipörgetett pont a csapaté. A harmadik adatnál az 50 pontot érő korongot 100 pontot érőre cseréljük.
Ide kattintva betekinthetsz a vetélkedőbe!

3 megjegyzés :

  1. Ha nem tartasz telhetetlennek, ennek is elküldenéd a flipchart-ját? Nagyon szépen köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretnék kérni flipchart-ot!

      Törlés
    2. Kedves Ismeretlen Érdeklődő! Sajnos, nem látom az email-címet, ahová küldhetném az anyagot. Pedig szívesen küldeném :)

      Törlés