Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2014. december 3., szerda

Adventi kézműves készülődés

Dán fonott karácsonyi szívek

A Pinterest "ajándéka", egyik napi ajánlata ez a nem túl sok kézügyességet igénylő dísz. Kezdetben a kész szívekben gyönyörködtem, aztán megnézegettem a sablonokat, majd megszületett az elhatározás, hogy ilyet nekem is kell alkotnom.
Adventi szeretetvásár lesz iskolánkban, így a gondolat cselekedetté vált: néhány szív elkészítésével én is hozzájárulok kisfiam osztályának portékáihoz.

Némi bizonytalankodás, próbálkozás után, a helyes technika elsajátításának érdekében jobbnak láttam tutorialt keresni a YouTube-on. Például ezt. Egy-két videó megnézése után már a bonyolultabb mintáktól sem ment el a kedvem.
A szívek többségét hagyományos módon piros és fehér papírból fontam, de kipróbáltam néhány más, a karácsonyhoz illő színt is. Íme néhány szív az elkészültek közül:

Közben felkeltette érdeklődésemet, hogy mi lehet az eredete a fonott dísznek.

A legrégebbi ismert karácsonyi szívet a dán meseíró, Hans Christian Andersen készítette 1860-ban. A fogantyú nélküli szív ma is látható Odensében, Andersen szülőházában. 1910 körül a dán óvodák felismerték a szívben rejlő kincseket - elkészítése fokozza a kreativitást, fejleszti a türelmet és a finommotoros készségeket -, ettől fogva kezdett aztán terjedni a dísz divatja. (Forrás: Wikipédia. Pleated Christmas hearts)

A skandináv karácsonyi díszekről itt olvashatunk magyarul.

Böngészés közben egyszer csak rátaláltam egy karácsonyi szívhez hasonlóan készült bagolyra. Nekem így sikerült az alkotás (ami talán jobb lett, mint a kép minősége):


A bagoly sablonját ide kattintva töltheted le!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése