Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


2017. május 16., kedd

Digitális játék Arany János születésének 200. évfordulója alkalmából

Elhúzódó munkálatok után végre elkészültem egy újabb digitális játékkal, amit Arany János születésének 200. évfordulója alkalmából állítottam össze. Eredeti tervem szerint a költészet napja előtt szerettem volna megosztani, de a rengeteg más irányú elfoglaltságom miatt ezt csak most váltottam valóra.

Az Arany 200 digitális játék megnyitása: innen!

Az első digitális játékomat az idei, 2017. évi magyar kultúra napjára készítettem. (A honlapot innen is elérheted: A magyar kultúra napja - 2017.) Az ötletet a Breakout EDU játék alapú tanulást népszerűsítő, kritikus gondolkodást, csapatmunkát, problémamegoldást fejlesztő anyagaiból merítettem.
A digitális játék alapú tanulásról, annak könyvtári alkalmazhatóságáról és a kultúra napi játékról egy korábbi blogbejegyzésemben részletesebben számoltam be.

Az Arany 200 weboldalt a Google webhelyek klasszikus alkalmazásával hoztam létre. A honlap főoldalára illesztettem be a játék elemeit és egy válaszokat gyűjtő űrlapot.
A Google alkalmazással készített űrlapba kell beírni az egyes feladatok megoldása után keletkező válaszokat.
A hat játékos feladatot - tankockát - a LearningApps nevű alkalmazással szerkesztettem meg, majd ágyaztam be a weboldalba. Minden játék végén, ha helyes a megoldás, felbukkan egy olyan kérdés, aminek a válaszát az űrlap megfelelő helyén kell rögzíteni. Az adatlap csak a pontos válaszokat fogadja el. Nevünk és e-mail-címünk megadásával automatikus visszajelzést kapunk az űrlap helyes kitöltéséről.

A LearningApps web2.0-s alkalmazással interaktív, tanítást, tanulást támogató tankockákat hozhatunk létre. A tankockák megoszthatók, összefűzhetők, átalakíthatók és beágyazhatók más környezetbe is. Nagyon egyszerű a szerkesztésük, az új anyag előállítása, hiszen az alkalmazás magyar nyelven is használható.

A feladatok:
1. Arany János élete idővonalon - Arany János életeseményeinek elhelyezése az idővonalon
2. Versek, címek - 11 versrészlet összepárosítása a vers címével. Az egyik vers kakukktojás!
3. Versek, illusztrációk - 3 "akasztófa" játék. Melyik három alkotást díszítik az illusztrációk?
4. Költemények, idézetek - Párosítsd az idézeteket a puzzle fölé kiemelt verscímekkel!
5. A Toldi szerkezete - A Toldi összekeveredett részeinek sorba rendezése.
6. Párosító - Képek és szövegek párosítása. Egy kép pár nélkül marad.

Remélem, hogy a játék kipróbálásához többen is kedvet kapnak!
Amennyiben hibát, javítandó részt találsz, kérem jelezd nekem elektronikus levélben!

A feladatok megoldásához a honlap másik oldalán összegyűjtöttem egy-két használható forrást, és itt gyűjtöttem össze a felhasznált alkalmazásokat is.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése