Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2020. június 1., hétfő

Nyári olvasást motiváló kalendárium 2020-ban

Nézegetve a blog statisztikáit, szembetűnt, hogy számos keresés célozza a nyári szünidőre készített olvasást motiváló posztokat.
Egy különleges tervem van az idei évre, ami még nem készült el, ezért addig is megosztom egy olvasásra serkentő  amerikai kalendárium  magyarított változatát. (Természetesen az alkotó engedélyével.)




A tavalyi évben figyeltem fel Janssen Bradshaw blogjára (Everyday Reading), aminek már a neve is jól csengett számomra. Követni kezdtem, aminek eredményeképpen nyár elején megkaptam a szünetre megálmodott, olvasást motiváló anyagát. A blogger és a grafikusa (Becca - Hadley Design) lehetőséget kínált a kép átalakításához, amit egy online tervezőprogram segítségével lehetett elkészíteni. A grafikát változatlanul hagytam, csak a szövegeket ültettem át magyarra. Pici, A5-ös méretű, félbe hajtott lapot szerkesztettem, nyomtattam, majd a tanév végén minden 1., 2. és 3. oszályos diáknak adtam ösztönzésül. (A naptárról ide kattintva olvashatsz!)

  


Janssen Bradshaw és Becca (Hadley Design) idén egy újabb kalendáriummal ajándékozott meg minket.
Az idei naptár tematikája nem véletlenül az utazás. Az idei év utazási tervei köddé váltak, valószínűleg sok család marad majd otthon. Éppen ezért a napló segíteni szeretne abban, hogy a gyerekek olvasmányok segítségével otthonról fedezzék fel a világot és utazás nélkül merüljenek el a kalandokban.

Fantasztikus lehetőség, hogy a kalendárium idén is átszerkeszthető, saját ízlés szerint alakítható. Nekiláttam a kép módosítgatásának. A képekhez nem nyúltam, a szövegeket viszont átírtam, átfogalmaztam, igazodva a magyar lehetőségekhez. Gyorsan elkészültem, le is mentettem az anyagot.

Az eredeti design 36x21 inch, ami körülbelül az A1-es papírméretnek felel meg. A képet ki lehet nyomtatni A4-es méretben, de sokkal mutatósabb, ha az eredeti nagyságban adjuk át a gyerekeknek. 
No, ehhez kellett a Photoshop. A képet 8 részre daraboltam, A4-es méretű lapra másoltam át, vágójelekkel láttam el, majd PDF-ben lementettem. A 8 részt megfelelően összerakva, hatalmas képet készíthetünk.
Akinek ez nem tetszene, annak kétrészes, A4-es méretű képet szerkesztettem. 
Az összeillesztéshez mellékeltem útmutatót, így talán nem lesz túl bonyolult a művelet.

A kalendárium 8 része összeillesztés előtt
A kalendárium 8 része összeillesztés előtt

Az egyrészes kép kinyomtatható A3-as, A4-es méretben is, de profi nyomdában megrendelhetjük eredeti, hatalmas méretben is!


Letöltés:
1. eredeti kép - kinyomtatható A1 - A4 méretben
2. 8 részes kép útmutatóval
3. 2 részes kép útmutatóval

Remélem, hogy sokan fogják élvezni az olvasást a kalendárium segítségével!



8 megjegyzés :

  1. Köszönöm az ötletet. Nagyszerű!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kinga! A tavalyi olvasónaplót nem tudom megnyitni, az is érdekelne, csak az első oldala látható nagyban. Megtennéd, hogy elküldöd? Tudom szerkeszteni? Egyszerűbbnek látszik, mint az idei, az osztályom hátrányos helyzetű gyerekekből áll, hátha a kevesebb több lenne számukra!
    Köszönöm előre is a segítségedet!Üdvözlettel: Puskár Ancsa (ancsa.puskar@gmail.com)

    VálaszTörlés