Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2023. január 14., szombat

Himnusz 200 - Idővonal a magyar kultúra napjára

Idén ünnepeljük nemzeti himnuszunk születésének 200. évfordulóját. Kölcsey Ferenc 1823. január 22-én tisztázta le a Himnusz szövegét.

Erre emlékezve készítettem el Canva alkalmazással a Himnusz idővonalát.


Ma, január 13-án összeállítottam a magyar kultúra napját bemutató paravánt, a minikiállítást az ünnepet körülölelő időszakban az iskola aulájában tekinthetik meg a diákok, a tanárok és a vendégek.


Mi van a paravánon?

  • Kölcsey Ferenc képe,
  • a Himnusz eredeti kéziratának kópiája,
  • a teljes vers,
  • Erkel Ferenc és a Himnusz kottája,
  • az ünnep története,
  • a Himnuszról készített szoborkompozíció,
  • érdekességek a Himnuszról,
  • az irodalmi atlasz vonatkozó oldala,
  • két, kultúra napjára készített játék QR-kódja,
  • idővonal.

A táblát minden évben kisebb-nagyobb változtatásokkal készítem el. Az idei újdonság - a Himnusz születésének 200. évfordulójára készített idővonal, amit Canva alkalmazással készítettem. A sablontígy található meg:

Black and White Hand drawn Timeline Best Writers Literature Infographic

Keresésnél így is rátalálhatsz: 

Templates > Literature

A sablon teljes egészében szerkeszthető, megosztható és letölthető. Nekem nagyon tetszik ez az egyszerű, letisztult forma. A sablon előnye, hogy a rajta használt betűtípusok kezelni tudják a magyar speciális ékezeteinket is.


Ha tetszik az idővonal, letöltheted pdf formátumban két adatod megadása után.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése