Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2015. július 7., kedd

Kézműves ötlet iskolai könyvtárba

Egy márciusi bejegyzésemben írtam, hogy szeretek kipróbálni új kézműves technikákat, amikkel ráadásul jó könyvtári dekorációkat készíthetek.
Nemrégiben a Pinteresten egy makramézott baglyot találtam. Ma van az első kicsit lazítós nyári napom, épp alkalmas egy kis alkotásra, így hát úgy döntöttem, csomózok egy baglyot. A végén nem is egy készült, hanem mindjárt három!
Először is végignéztem az inspirációt adó videót, majd lázas kutakodásba fogtam, hogy megfelelő alapanyagokra leljek. 10 éves korom óta kézimunkázom, azóta gyűjtögetem, illetve teszem félre a megmaradt anyagokat. Gyorsan találtam is közel 40 éves barna fonalat, különböző nagyságú karikákat és kislánykoromból származó gyöngyöket. Aztán kerestem még megfelelő nagyságú lyukkal rendelkező tűt, biztosítótűt és egy párnát, amin a munkadarabot rögzíthettem. Ezután irány a kert, ahol kis ágacskákat vágtam.
A baglyot a linkelt videó alapján készítettem. Vigyázat! A fonal megfelelő hosszának megválasztása nagyban függ a fonal vastagságától is! A barna fonalam vastagabb, mint a videón látható fonal, én közel 80 cm-es szálakkal tudtam kényelmesen dolgozni.
Na jó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a prototípusomhoz kicsit rövid szálakat vágtam. Ezt a darabot félbe is hagytam, de lelkesedésem nem lankadt, újabb bagolyhoz fogtam.
Ez aztán már gyorsan el is készült, hiszen a videó remekül irányított.
Az eredmény olyannyira tetszett, hogy kedvem támadt egy kisebb fehéret is készíteni.

Amikor ez is elkészült, gondoltam egyet (illetve a nagylányom ösztökélt), s a félbe hagyott prototípust is befejeztem, ágacska nélkül. Jó lesz kulcstartónak!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése