Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


2016. augusztus 1., hétfő

Pokémonvadászat a könyvtárban

1. Készítsünk pokémonos képeket. Nyomtassuk ki, lamináljuk.

2. Készítsünk minden képhez egy-egy könyvtári feladatot. A feladatokat nehézség szerint rendeljük hozzá a különböző erősségű pokémonokhoz.

3. Aurasma alkalmazás segítségével hozzunk létre AR környezetet, kiterjesztett valóságot. Minden képhez társítsunk egy feladatot, ügyelve a feladatok nehézségére és a pokémonok erősségére. (Aurasma Studio)
4. Helyezzünk el a könyvtárban 1 vagy 2 pokémonképet. Meghatározott időközönként cseréljük le a képeket újabbakra.

Kezdődhet a játék!

1. Töltsék le a gyerekek a telefonjukra az Aurasma alkalmazást, amely Android és IOS rendszerben érhető el.
2. Adjuk meg az Aurasma csatornánk nevét, hogy kapcsolódni tudjanak a képeinkhez. (Az általam készített aurasmák a telefonra/tabletre letöltött alkalmazáson a Kinga5 csatornán találhatók.)
3. Indulhat a vadászat!
4. Az első begyűjtött kép után, azaz az első feladat megoldása után választhatnak csapatot (piros, kék vagy sárga színű) a gyerekek. A választott csapat dobozába kell bedobni a lapra leírt választ, névvel ellátva.

A pontgyűjtés csapatonként történik. A csapat vezetője a két legtöbb pontot gyűjtő tag.
Készítsünk mindenkinek Pokédexet, azaz pokémonokat regisztráló lapot. A jó megoldásokért adjunk pokémonos matricát, képecskét, amiket rá lehet ragasztani a lapra.

A szerzett pontokat a megfelelő színű csapatnál írjuk jóvá. Cél: a különböző színű csapatok minél több pontot gyűjtsenek. A csapatok szerzett pontjait vezessük egy könyvtárban kifüggesztett táblázaton! Időnként helyezzünk ki tojás(oka)t és pokélabdákat is.

A tojások „mögött” lévő feladatok legyenek összetettebbek, például egy 5 kérdésből álló kérdéssor. (Google űrlap segítségével hoztam létre egy 5 kérdéses tesztet a magyar népmesékről.) A helyesen megoldott feladatokért újabb pokémont lehet kapni (200, 300, 500 pontért).

A labdák mögé kis értékű feladatokat tegyünk. Például egy-egy betűt, amiket sorrendbe kell rakni. Az így kapott értelmes szó a dobozba dobandó megoldás. (Például: l, e, x, i, k, o, n betűk legyenek a labdák mögött olvashatók az Aurasma alkalmazásával.)

Letölthető anyagok:
1. Képek, feladatok - letöltés
2. Pokédex - letöltés
3. Pokémon matricákhoz letölthető Silhouette Studio fájl - letöltés

A projekthez felhasznált képek, betűtípusok forrása:
Képek:

Kenny L.: Pokemon Go Egg List Guide. Online Fanatic, July 14, 2016. http://onlinefanatic.com/pokemon-go-egg-list-guide/ [Utolsó letöltés: 2016.08.07.]
Pokemon Go Instinct Mystic Valor Team Logo. http://hdmeta.com/pokemon-go-instinct-mystic-valor-team-logo/ [Utolsó letöltés: 2016.08.07.]
Wakka: The 150 Original Pokemon. Giant Bomb. http://www.giantbomb.com/profile/wakka/lists/the-150-original-pokemon/59579/ [Utolsó letöltés: 2016.08.07.]

Betűk - dafont.com:
Pokemon - http://www.dafont.com/pokemon.font [Letöltve: 2016.08.01.]
LMS Pokemon Master - http://www.dafont.com/lms-pokemon-master.font [Letöltve: 2016.08.01.]
Pokemon Kiddy Ding - http://www.dafont.com/pokemon-kiddy-ding.font [Letöltve: 2016.08.01.]

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése