Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2020. március 1., vasárnap

Mesefal

Soha nem mondhatom el az otthonom vagy a könyvtáram dekorációjáról, hogy na most készen van, nincs mit változtatni, hátradőlhetek! Amikor úgy érzem, hogy a végére értem, mindjárt elavultnak, elhasználtnak érzek valamit, amit jó lenne lecserélni, vagy egyszerűen csak beugrik valami ötlet, amit szeretnék kipróbálni, megvalósítani.
Így történt ez a mesesarokban elhelyezett egyik bútordarabbal, ami háttal van befordítva határolóelemként a térbe. A 2015-ös költözéskor, amikor berendeztem az új könyvtárat, színes papírral borítottam be ennek a bútornak a hátlapját, majd a gyerekek rajzait helyeztem el rajta. Gyorsan eljárt az idő a papír felett, már nem nyújtott túl szép látványt.
Az az ötletem támadt, hogy mesefalat építek a szekrény hátára! Olyan felületet álmodtam meg, ami egy bábszínházra emlékeztet, csak nem bábokat, hanem mágneses alakokat, elemeket lehet tetszés szerint elhelyezni egy mágneses lapon.


Vásárlási lista:
  • polisztirol hőszigetelő lapok - barkácsáruházból,
  • spéci ragasztó - barkácsáruházból,
  • egyszínű, semleges drapp színű karton anyag - maradék textileket árusító üzletből,
  • A3-as méretű fehér mágneses lap - mindenvackot árusító e-boltból,
  • pici mágnesek - mindenvackot árusító e-boltból,
  • nem túl vastag fehér kartonlapok,
  • lamináló fólia.
A megvalósításhoz ismét a legügyesebb kezű kollégámat, Krisztit kértem meg, aki mindig szívesen segít valóra váltani a hajmeresztő ötleteimet. 😍
Jó nagy üres vízszintes terület szükségeltetik a munkák kényelmes elvégzéséhez!
A fehér polisztirol lemezeket (nekünk 3 darabra volt szükségünk) a bútor méretére vágtuk. Egészen a padlótól mérve, a bútor tetejéig. A karton anyagot kimostam, kivasaltam, majd a könyvtárban ezt is méretre szabtuk, természetesen jó nagy ráhagyással, hogy legyen mit visszahajtani.
Most jött a neheze! Vagyis a ragasztás. A lapokat élüknél fogva összeragasztottuk, majd ráhelyeztük a jól kifeszített vászonra. Az anyag széleit jól megfeszítve rögzítettük a polisztirol hátoldalán. Bekentük spatulya segítségével a bútor hátlapját a vásárolt ragsztóval. Na, itt kezdődött a horror, a nem várt időpocsékolás, ugyanis szerintem nem jó ragasztót vásároltam. Hiába csináltuk akkurátusan, de gyorsan, az eredmény pocsék lett. A polisztirol lapok nem akartak ráragadni teljesen a bútor hátlapjára. Többszöri nekifutásra, erős nyomás hatására sikerült célt érni, mire létrejött a kellő tapadás, s a befedett lapok megmaradtak a bútoron! Tanulság: körütekintőbben kell kiválasztani a megfelelő ragasztóanyagot!
Ezután következett a felirat (MESEFAL) és a dekorációs elemek elhelyezése. A dekorációs elemeket szokás szerint kedvenc oldalamról, a Freepikről válogattuk össze Krisztivel. Otthon kinyomtattam, majd a vágógépemmel kivágtam a grafikákat és a fal feliratát; a felhelyezést Krisztire bíztam.

Időközben kiválasztottam a mesefigurákat is a Freepik oldaláról. Az egyik szet alap mesefigurákat tartalmazott: király, királyné, királylány, sárkány, lovag, varázsló, kastély.
Ezeket is kinyomtattam, a vágógéppel szép szabályosra kivágtam. Kriszti laminálta a figurákat. Végül a hátukon egy-egy pici mágnest helyeztem el.

Kezdődhetett is a birtokba vétel!
2019 otóber elején készültünk el a mesefallal, ettől kezdve töretlenül jönnek a gyerekek, és mesélnek egymásnak a figurák segítségével! És hogy melyik korosztály? 2. osztályostól 7. osztályosig, fiúk és lányok, vegyesen.
Azóta az ősz folyamán több garnitúrát is legyártottam: még egy alap mesekészletet, Piroska és farkas illusztrációkat, karácsonyra pedig egy betlehemes jelenet elemeit készítettem el.

A mágnesek elfogytak, újból rendelnem kellett (hamarosan meg is érkeznek talán), mert a gyerekeknek megígértem, hogy állatos figurákat is gyártok számukra. Az új figurákból megjeleníthetik Noé bárkáját.
Azért a rend kedvéért megállapodtunk abban, hogy egy alkalommal mindig csak egy garnitúra figurát kérhetnek el tőlem, csak egy fajtával játszhatnak, így nem keverednek el és/vagy össze a különböző szettek, meg kisebb az esélye annak is, hogy lába kéljen egy-egy darabnak.
Olyannyira jól sikerült ez a projekt, hogy a gyerekek órákon keresztül képesek a mesefal előtt ülni és mesélni egymásnak. Maguktól határozzák meg a szempontokat, a felhasználandó figurákat. Több alkalommal az is megütötte a fülemet, hogy németül meséltek egymásnak az 5. osztályosok!
Most pedig meséljenek a képek:












Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése