Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2022. augusztus 20., szombat

Könyvtári foglalkoztató füzet 2. - ÚJ!!!

Sokan érdeklődtetek a 2019-ben készült, könyvtári rejtvényeket, feladatokat tartalmazó füzet iránt. Három év telt el, sokat változott az ízlésem, sok új ötletem keletkezett, ezért elérkezett az ideje, hogy egy friss kiadással álljak elő.
Ezt a "kiadványt" azért készítettem, hogy egyrészt a könyvtárra jellemző ajándékkal jutalmazhassam a gyerekeket, másrészt a könyvtárban csellengőknek tudjak feladatot adni. 16 oldalon könyvtári ismeretek, olvasásra buzdító feladatok, kihívások, színezők váltakoznak, a kisiskolás korosztályt megcélozva.

A füzet elején a megfelelő olvasmány kivalasztásához nyújt segítséget egy öt pontból álló tanács. Tíz olvasási kihívás segíti a szövegértés és a képzelőerő fejlesztését. Egy üres könyvsablont is készítettem a kedvenc olvasmány könyvborítójának elkészítéséhez.

Táblázat kitöltésével rögzíthető, hogy mit tehetünk és mit ne tegyünk a könyvek épségben tartásáért. Egy színezős oldal és egy képkeresgélő feladat a könnyed kikapcsolódást szolgálják. (A képkeresgélőről az előző posztomban írtam részletesen, onnan letölthető egy nagyobb, A4-s változat.)

"Komolyabb" könyvtári ismeretekről szól több oldal is. Színezős képek segítségével ismerkedhetnek meg a kisdiákok az ETO-val, több oldalon pedig a könyvek raktározási rendjével.

Szerkesztettem egy szókeresőt is, melyben a könyv részeit kell megkeresgélni. Könyvtári időtöltéshez összeállítottam egy 24 kihívást rejtő bingót, közepén egy szabadon választható tevékenységgel. Könnyű, mégis fejlesztő elfoglaltságot nyújt egy könyvtárhoz köthető ikonokkal kitölthető sudoku és egy nem szokványos rejtvény a magyar népmesékről.

A szókincs fejlesztéséhez két scrabble feladványt terveztem. Ebben az olvasás és a könyvtár szavak betűiből lehet új szavakat alkotni.

Technikai tudnivalók:

A foglalkoztató füzetet PowerPointban készítettem, A5-ös méretben, az olcsóbb nyomtatás érdekében fekete-fehér színben. A grafikákat, ikonokat a Freepik oldaláról választottam, majd Adobe Illustratorral szerkesztettem át. A szókeresőt a gépemre telepített Word Search Creator, a magyar népmesés rejtvényt az online Free zigzag wordsearch maker programmal készítettem. Több rejtvényhez használtam - az egységes megjelenítés eléréséért - az Excelt. Ebben készült a sudoku is.
A scrabble-hez a saját tervezésű betűimet használtam fel. (A scrabble-höz tavaly kétféle betűkészletet terveztem, ez a gyűjtemény letölthető innen.) Az ETO-hoz a néhány évvel ezelőtt készített plakátjaim grafikáit vettem alapul, az eredeti szerző engedélyével.


Ha elnyerte a tetszésedet a foglalkoztató füzet, PDF formátumban két változatban is letöltheted. Az egyik A5-ös lapméretben tartalmazza a füzet oldalait. Ezt a fájlt javaslom arra az esetre, ha az anyagból csak egy-egy lapot szeretnél kinyomtatni. Ha a teljes füzetet szeretnéd sokszorosítani, akkor ahhoz az A4-es változatot használd! Ebben olyan sorrendben helyeztem el az oldalakat, hogy a lapokat félbehajtva füzetet alakíthassunk ki. Én a borítót, ahol nincsenek feladatok, halványkék papírra nyomtattam ki.
A nevedet és az e-mail-címedet megadva, levélben kaphatod meg a könyvtári foglalkoztató füzet két változatát:

 

Szívesen veszem a visszajelzéseket, és ha van ötleted új oldalakhoz, kommentben azt is írd meg!

8 megjegyzés :

  1. Nagyon köszönöm a foglalkoztatót,és azt is, hogy folyamatosan segíted a munkánkat!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon megérintett, hogy van egy ilyen önzetlen, munkájára igényes kollégám. Isten áldja meg a munkádat!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kinga! Már eddig is sok önzetlenül közzétett munkádat használtam. Rendszeresen olvasom a weboldaladat. Köszönöm Németh Zsuzsa

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kinga! Köszönöm szépen a remek és hasznos ötleteket, a játékos feladatok bemutatását! Nagyon inspiráló a munkád! Mariann

    VálaszTörlés
  5. Kedves Kinga!
    Gratulálok a remek ötletekhez! Köszönöm a lehetőséget a feladatok felhasználásához. További jó munkát kívánok! Kati

    VálaszTörlés
  6. Kedves Kinga! Évekkel ezelőtt bukkantam az oldaladra nyári olvasáskihívást keresve. Azóta is gyakran ellátogatok az oldaladra, mindig találok vmi érdekeset. Köszönöm az önzetlen segítséged!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Kinga!
    Óriási köszönet az önzetlenségedért.

    VálaszTörlés