Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2022. augusztus 15., hétfő

Könyvtári keresgélő

Ezt a keresgélős játékot az "I spy" játékok mintájára készítettem, természetesen könyvtári változatban.
 A játék lényege, hogy az egy témakörből választott, egy oldalon megjelenített színes vagy fekete-fehér képecskéket össze kell számlálni fajtánként. A feladat nem nehéz, ugyanakkor szórakoztató.

Ahány tudományág csak érdekelheti a gyerekeket, annyi témában készülnek I spy játékok. Leggyakoribbak a szezonális, állatos, iskolával, sporttal kapcsolatos keresgélős feladatok. 
Sok gyerek szeret elrejtett képecskéket keresgélni, színezni, számolgatni. S hogy miért hasznosak ezek a feladatok? A játék során meghatározott képeket kell kikeresni egy keretből, meg kell számolni, hány van belőlük, jelölni kell valamilyen módon az azonosakat. Ezáltal fejlődik a vizuális észlelés, a vizuális memória, a finommotoros mozgás és a kéz-szem koordináció is. Unaloműzés rejtett készségfejlesztéssel! 
Az én kezem közül pedig nem is kerülhet ki más tematikájú I spy, mint könyvtári! 


A játékban felhasznált ikonokat a Freepikről töltöttem le. Mintát az internet böngészőjébe beírva (#I spy) bőven találni, így nem volt nehéz dolgom inspirálódni. 
PowerPointban nyitottam egy A4-es oldalt, középre készítettem egy keretet. Alulra bemásoltam 30 különböző ikont, amiket arányosan lekicsinyítettem. Ezután a keretben eltérő számban sokszorosítottam az ikonokat, összesen 145-öt. (Közben nem felejtettem el feljegyezni, hogy miből mennyit!) A kereten belül össze-vissza, elforgatva helyeztem el a kis képeket. Végül a keret alatt szépen elrendeztem a 30 ikont, és eléjük írtam, hogy a kereten belül melyikből mennyi található. 


Ezután készítettem egy másik változatot is. A képeken és elrendezésükön nem változtattam. A különbség az, hogy alul nem tüntettem fel az ikonok darabszámát, viszont a képek előtti vonalakra be kell írni, hogy mennyi található belőlük a játékban.
A játékot könyvtárban időző gyerekeknek szánom. Remélem, sokan fogják örömüket lelni benne! 
A játék kicsinyített változata a második könyvtári foglalkoztató füzetben fog szerepelni!
A pdf formátumú két oldal letölthető a nevedet és e-mil-címed megadása után, ide kattintva:
Felhasznált irodalom: 
Carolyn: I spy boredom buster for kids. Simple Play Ideas. URL: https://simpleplayideas.com/i-spy-ebook  [Letöltve: 2022.08.15.]

HAMAROSAN! Új könyvtári foglalkoztató füzet!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése