Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2023. február 4., szombat

Könyvkarácsonyfa készítése

A sok-sok tervem közül - nagy nehezen - megvalósult egy! Több éve vágyakoztam arra, hogy advent idején építsek a könyvtárban egy könyvekből álló karácsonyfát. De sosem volt rá időm.

2022-ben azonban egy ELTE-s hallgató gyakornokoskodott nálunk az iskolában és nálam a könyvtárban, aki a kötelező feladatokon túl tevékenyen segédkezett, amiben csak tudott.  

Elérkezett a december, amikor is egyre több könyvtár osztotta meg a karácsonyi dekorációját, köztük könyvből készített karácsonyfákat is. "Megkonzultáltuk" a hallgatóval, hogy de szép is lenne a mi könyvtárunkban is egy ilyen alkotás! Van hely, van könyv, de idő az elkészítéshez... Az nincs.

A hallgató addig nem tágított, míg be nem adtam a derekamat a faépítő projektbe. 😀


A fa helye egyértelmű volt - a fogadótérben a bejárattal szembeni területet néztük ki. Aki belép a könyvtárba, azonnal megláthatja az építményt! 

Alapnak két trapéz asztalt toltunk össze. Ezután kezdtük meg a könyvek összeválogatását. Csak zöld színű könyveket kerestünk. Kisebbeket, közepeseket, nagyobbakat, főként pedig vastagabbakat. Szerencsére, bőven akadt belőlük a könyvtárban!

Ezt követően fogtunk hozzá az építéshez. Összesen 94 darab könyvet használtunk fel.

Az alapba 6 könyvet (Britannica Hungarica) tettünk az asztal szélére, szabályosan körbe. Ezt megismételtük úgy, hogy egy icipicit szűkítettünk a körön. A harmadik sorba már csak 5 Britannica Hungarica került. 2 sorban 5-5, majd 2 sorban 4-4 Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képekben című kötetek következtek. Majd a Magyar értelmező kéziszótár kétkötetes kiadványai kerültek sorra, 2 sorban 4-4, utána 4 sorban 3-3 könyvvel. Ezek tetejére matematika tankönyveket rakosgattunk. Előbb 3x3 könyv, majd egy új sorba 3x2 könyv következett. Természetesen mindig egy kicsit beljebb helyeztük az új sorokat. A tankönyvek után 2 sorban 3-3, körülbelül A5-ös méretű Robin Hood került. Ezekre 3-3 vastag Szentírást tettünk 2 sorban, majd 4, aztán 3 kisszótár került fel az építményre. Ide már csak 1-1 Szentírást helyeztünk 4-szer, amiket 25°-os szögben forgattunk el. Végül a torony tetejére egy kisszótárt állítottunk fel, aminek a gerincére fehér kartonból kivágott angyalt ragasztottam. 


A karácsonyfát izzósorral díszítettük, így még szebb lett a munkánk. 

Köszönöm Roland, hogy kihajtottad ezt a dekorációt! 😊
Érdemes volt dolgozni vele, mert minden könyvtárba betérő egyaránt csodálattal nézte meg a fánkat. 

Elérkezett a gyertyaszentelő, ezért a fát "leszedtem", a könyveket elpakoltam.

Emlékül a fa leszedésekor készítettem egy videót. S hogy majd látni lehessen az építés menetét, a videót megfordítottam, és feliratokkal láttam el. (Életemben először készítettem ilyen típusú anyagot, így nézzétek el, hogy nem túl profi. De innen szép fejlődni!)

Remélem, többen is kedvet kaptok majd hasonló vagy sokkal szebb dekoráció készítéséhez!




A videóhoz zenei aláfestést tettem, amit a mesterséges intelligencia segítségével készítettem el. Ehhez a Beatoven.ai alkalmazást használtam. De erről majd egy másik posztban fogok írni.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése