Tanulj játszva, játssz tanulva! - akár lehetne ez is a jelmondatom.
Ennek jegyében 8. évfolyamon az utolsó tanóránkat arra szánom, hogy a gyerekek játékos formában alkalmazzák a megszerzett információkereső tudásukat. Az ötlet akkor született, amikor diákjaimmal részt vettünk a Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ Könyvtárában rendezett "digitális erőd" vetélkedőn. A program nagy sikert aratott, hiszen a hagyományos információkereső technikák mellett számítógép, internet, logikus gondolkodás, pontosság és csapatmunka is kellett a sikerhez. Ha már van számítógép, internet, akkor a siker nem maradhat el! Ezért az ottani feladattípusokat átültettem iskolai könyvtári környezetbe, alapul véve a saját könyvtári állományunkat és a gyerekek főbb érdeklődési területeit. További fontos szempont, hogy a téma kötődjön lakóhelyünkhöz is.
A játék során lexikonban, könyvben, interneten, online katalógusban kell kutakodni, jól kell tudni szöveget értelmezni, információt értékelni, lényeget kiemelni. A feladatok megoldásánál többször is elengedhetetlen a pontosság, mert rossz válasz esetén a további válaszadás akár lehetetlenné válik. A feladatok megoldhatók párban, de akár önállóan is.
A feladatsorok a postafiókodba érkeznek a kért adatok megadása után.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése