Az órán egyénileg, párban és frontálisan dolgoztak a gyerekek. A felhasznált segédeszközök: történelmi ismeretterjesztő könyvek, értelmező szótár, digitális tábla, feladatlap.
A digitális táblán Rákóczi életét és korát jelenítettem meg, bőséges képanyaggal. Néhány kép kivetítése után kiosztottuk a feladatlapokat, az előre megfogalmazott kérdéseket és a hozzájuk kikészített könyveket. (A könyvekben pontosan kijelöltem az elolvasandó rövid részeket.) A párok 10 percet kaptak az olvasásra és a kérdésre adandó rövid válasz leírására. Újabb pár perc alatt a használt forrás adatait kellett leírniuk. Ezután a prezentáció segítségével közösen elmeséltük Rákóczi életét, miközben a feladatlap kérdéseire is leírtuk a válaszokat. Minden kérdésre azok a párok feleltek, akik a könyves feladat során a hasonló kérdést kapták. Tehát egyúttal ellenőriztük a gyerekek kutatómunkáját.
A prezentáció egyik oldalán egy felfegyverzett kurucot helyeztem el, mellette a felszerelésének elnevezéseit. A párok kaptak egy-egy kifejezést a tárgyak közül, amit az értelmező szótárban kellett megkeresniük. Amikor végeztek, megbeszéltük a szavak jelentését, majd a táblán helyére tettük a tárgyakhoz illő szavakat.
Ezután rövid filmrészletet néztünk meg a tárogatóról és belekukkantottunk a Rákóczi hadnagya című film egyik mulatozós jelenetébe.
Összefoglalásként a gyerekek egyénileg dolgozva egy rövid szöveg hiányzó szavait írták be a megfelelő helyre.
Házi feladatul a feladatlapon szereplő szókereső megoldását és a képek kiszínezését kapták.
Az órán használt feladatlapok, kérdések, források letölthetők innen.
A digitális táblára készített prezentációt kérésre elküldöm.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése