Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2021. március 25., csütörtök

Költészet napja 2021 - Geniallyval

Vajon milyen formában tudjuk megünnepelni az iskolában a költészet napját ? A könyvtár falain belül? Digitálisan? Én tervezgetek így is, úgy is.

Egy játékkezdemény, pontosabban 6 játék már elkészült, ráhangolódásként meg is osztom.


A játékot teszteltem laptopon, tableten és telefonon, működik is mindegyiken, de az igazi élményt laptopon vagy asztali gépen nyújtja. Sajnos, ez a Genially hátránya. Tableten, telefonon összecsúsznak a szövegek, az interaktív elemek nehezebben érzékelhetőek. Kár.


A kezdő oldalon József Attila mosolygós képe fogad minket. A videót a MyHeritage oldalán elhelyezett alkalmazással készítettem egy fotó feltöltésével. 
1.  Kódbeírás
Az első játékban azt a költőt keressük, aki 2021-ben ünnepelné a 100. születésnapját. 
2. Párosító
A második játékban költők képét és nevét kell összepárosítani. Érdemes megnézni a hátteret! Egy YouTube videót illesztettem be: hideg, esős tavaszi estét élhetünk át egy barátságos, kandallóval fűtött könyvtárban. 
3. Versválogató -
Ebben a játékban Ady Endre, Kosztolányi Dezső és Pililnszky János verseit kell szétválogatni. Mindegyik költő 10-10 versét töltöttem fel a játék "adatbázisába", ezeket a program automatikusan vetíti fel 6 körben.
4-5. Dobble - A népszerű Dobble játék digitális változatával két koncentrációs feladatot készítettem. Az elsőben irodalommal kapcsolatos ikonokra kell figyelni, a másodikban költők képét helyeztem el. A játékokat 10-10 menetre állítottam be.
Az ikonos Dobble-t végül a játék végére mozgattam át.
6. Akasztófa - Találd ki, kire gondoltam! Négy költőnk nevét kell kitalálni. Rossz válaszok esetén nem akasztófa épül, hanem tollszárak mennek veszendőbe. 5 életet kap minden körben a játékos, a rossz válaszok mellé további segítség is felbukkanhat.

A játék végén egy személyre szóló oklevelet is átvehet a játékos. Ezt az okleveles megoldást azért találtam ki, hogy a tanulók az oklevél képernyőfotójával tudják igazolni a tanárjuknak azt, hogy megoldották a feladatokat.


A játékhoz használt, a Genially-ba beillesztett S'Cape-s eszközök:
  • Flip-flop
  • Touine's
  • Var
  • DND
Sandboxos kiterjesztések:
  • Dobble
  • akasztófa
  • versválogató

Frissítve: 2021.04.16.

2 megjegyzés :