Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2020. május 13., szerda

Az első e-learninges tananyagom - Oppia segítségével

Az első e-learning tananyagomat 5. osztályos tanulóknak készítettem.

Most akár innen is megnyithatod!

Nyelvtanóra keretében látogattak volna el az ötödikesek a könyvtárba, de a COVID-19 miatt ez a találkozás nem valósulhatott meg. Ezért digitálisan kellett a tananyagot feldolgoznom.
Régóta kacsintgattam már az e-learniges tananyagok, alkalmazások felé, de még nem volt apropóm a kipróbálásra. A PowerPointban / Google Slides-ban is sok feltáratlan lehetőség rejlik, de ezt valahogy nagyobb kihívásnak vettem.
És ebben nem is tévedtem. Miután megtaláltam a nekem szimpatikus alkalmazást, bele is vágtam a megvalósításba.
A választott alkalmazás: Oppia



Sajnos ez is angol nyelvű platform, kevés leírást találtam hozzá, YouTube-os tutorial sincs semmi lényeges és használható. Meg is szenvedtem az anyagom elkészítésével, mire sikerült rájönnöm egy-két fogásra, lehetőségre.
Rengeteget lehetne még pofozgatni ezt a kis anyagot, de nem teszem, majd legközelebb más dolgokra is tudok figyelni, mint a különböző funkciók működése.

Az Oppia alkalmazás kiváló a felfedezéses tanulási módszer használatára. Az elkészített anyagokat felfedezésnek (exploration) hívják. Tudunk elágazásokat, visszacsatolásokat beépíteni. De egy csomó mást nem lehet, mint amit megszoktunk más alkalmazásoknál, mint például a remek LearningApps-nál. Ez a probléma áthidalható olyan feladatok beágyazásával, amit más programmal készítettünk.

Az elkészült tananyagról



A tananyag "A könyv részei". Segítségképpen ezt a tankönyvet választottam a mikroelemek létrehozásához:
Rácz Tiborné: Könyvtárhasználati tudnivalók. Általános iskola 5-8. osztály. Debrecen, Pedellus Tankvk., 2002. 10-20. p.
Rácz Tiborné tananyagát kis részekre bontottam, igyekeztem minden apró elemhez feladatot rendelni. Motivációként avatar matricákkal tűzdeltem tele az anyagot. Az avataromat a Bitmoji applikációval terveztem. A tematikus matricákat a program maga generálja, ezeket lementettem, majd az angol feliratosakat Photoshoppal magyarítottam.

Néhány helyen a továbbhaladáshoz utat választhat a megoldó. Az elején az ismétlést átugorhatja, de ha nem tudja megoldani a feladatot, akkor visszairányítom az ismétléshez. Az egyik feladatot három változatban készítettem, lehet választani a fiúsat, a lányosat vagy a vegyeset.
Legközelebb ennél több választási lehetőséget kell beépítenem, de kezdetnek ezt is épp elég volt összeraknom. Próbáltam néhány helyen kizökkenteni a felfedezőt nem egészen a tananyagba illő kérdéssel, megjegyzéssel, abban a reményben, hogy így jobban sikerül fenntartani az érdeklődését.

Két nagyobb feladatot, a korábbi anyag ismétlését és az új anyag rögzülésének ellenőrzését a LearningApps alkalmazással készítettem. Helyes megoldás esetén a feladat végén egy-egy kódot kap a felfedező, amit az Oppiában egy szövegdobozba kell beírni.

Az Oppiás tananyag végén egy linket kapnak a tanulók, ami egy gifhez vezeti el őket. Ez a virtuális gratulációm.

Hiányolom, hogy nincs beépítve olyan lehetőség, amivel láthatnám, kik haladtak végig a tananyagon. Ezért a tanulókat az utolsó egységen arra kérem, hogy töltsenek ki egy Google Űrlapot (név, osztály és egy osztályzat az Oppia alkalmazásról). Így látom, hogy kik mentek végig a feladatokon. Az űrlapon keresztül kapják meg a virtuális gratulációmat, amiről képernyőfotót küldhetnek vissza a magyartanárjuknak, így ő is láthatja, kik vettek részt a virtuális könyvtári óránkon.

A tananyagot itt is megnézheted!




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése