Isten hozott!

Ne hagyd, hogy a rossz legyőzzön téged; te győzd le a rosszat jóval!

(Róm 12,21)


Elköltöztünk

2020. május 7., csütörtök

Költészet napi digitális játék - 2020

Három évvel ezelőtt, Arany János születésének 200. évfordulójára egy játékos webhelyet készítettem, melynek a látogatottsága arra sarkallt, hogy valami hasonlót készítsek az idei költészet napjára is.

Ezúttal is a Google szolgáltatásával készítettem el a munkámat, ami innen is megnyitható.


A honlapon hét feladatot helyeztem el, mindet külön-külön lapon. Mindegyik feladatnak egy név vagy egy cím a megoldása, amit a kezdőlapon elhelyezett űrlapba kell beírni.



Űrlap a kezdőlapon
Az űrlapot a LearningApps "hiányos szöveg" alkalmazásával hoztam létre. Az üres dobozokba kell begépelni a megoldásokat. A jobb oldalon lent található pipával lehet ellenőrizni, jól dolgoztunk-e. Helyes megoldás esetén felugrik egy ablak, melyben egy link nyitható meg, ami elvezet a gratulációmat tartalmazó képig.



1. feladat - Költői labirintus
"Lackfi János azt tervezte, hogy a költészet napja alkalmából a nagy időutazó, Mézga Aladár segítségével meglátogatja régi, öreg költőtársait. Készített is egy útvonaltervet, de a COVID-19 keresztülhúzta a számításait, így inkább otthon maradt, és felhívta őket. Olyan sorrendben telefonált nekik, ahogy az eredeti terv szerint haladt volna. Kit hívott fel utoljára?"

A feladat ötletét a Twinkl oldalán található egyik iránytűs feladatból merítettem.

2. feladat - Virtuális séta Szombathelyen
A Google Tour alkalmazással létrehozott sétán meglátogathatjuk Nagy Gáspár és Gazdag Erzsi emléktábláját, valamint Weöres Sándor, Berzsenyi Dániel és Petőfi Sándor szobrát. A túra végén "betérünk" a Berzsenyi Dániel Könyvtárba (megyei könyvtár), ahol egy feladat vár ránk.


3. feladat - Keresztrejtvény
A rejtvény online oldható meg, a költők vezetéknevéhez kell beírni a keresztnevüket. Ha jól dolgozunk, a rejtvény alján automatikusan beíródik a megfejtés. 
A feladvány készítéséhez az XWords alkalmazást használtam.

4. feladat - József Attila kirakó
Egy eddig számomra ismeretlen alkalmazással - I'm a puzzle - készítettem a kirakót. Az alkalmazással olyan játékot hozhatunk létre, ami a kirakás után üzenetet jelenít meg. A program hátránya, hogy utólag nem szerkeszthető a puzzle, tehát sikertelenség esetén  (nem tetszik, elírtam valamit stb.) újra neki kell állni a szerkesztésnek.




5. feladat - Rejtélyes zongora
A zongorán le kell pötyögni a kottán olvasható Weöres Sándor-vers dallamát, a megoldás a vers eredeti címe (és nem a dal címe!). A zongorát a Google Diák alkalmazással terveztem, a hangokat a fiam generálta nekem. A Mystery Piano alkalmazás  átalakult, így más utat kellett választanom ennek a megálmodott feladatnak a megvalósításához. Nem kis kihívás volt minden billentyűt megrajzolni, megfelelő hangra beprogramozni, de aki ismer, tudja, hogy nem adom fel egykönnyen a terveimet. Tisztában vagyok avval, hogy lenne elegánsabb megoldás is, de ez majd életem egy következő szakaszában valósulhat meg. A zongorát itt is kipróbálhatod:




6. feladat - Vers rendőrnyelven
2020. április 19-én jelent meg egy versátirat "rendőr nyelven" Nyáry Krisztián tollából a legforgalmasabb közösségi platformon. Melyik versből készítette a hivataloskodó szöveget az író?

7. feladat - Csukás Istán: Sün Balázs
Ez a feladat megemlékezés a nemrég elhunyt (2020. február 24.) Csukás Istvánról.
Egyik legkedvesebb verses meséjében hét sün szerepel.
A feladat egy elhúzható kép mögött rejlik, ahol hat testvér nevét betűzhetjük ki, így tehát a hetedik testvér neve lesz a megfejtés.
A feladat a KnightLab Juxtapose alkalmazásával készült. A programmal két képet tehetünk egymás fölé, a felső képet egy fogantyú segítségével tolhatjuk jobbra-balra.


Ráadás játék
Ez a 2020. április 11-én megosztott blogbejegyzésben található költészet napi láncjátékom elérése.

Ha szeretnéd kipróbálni a webhelyen található játékot, kattints ide!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése